۱۳۹۱ آبان ۱۸, پنجشنبه

جنگنده های ایران به سوی پهپاد آمریکا شلیک کردند

پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا، امروز پنجشنبه اعلام کرد دو جت جنگندۀ اس یو-۲۵ ایران هفتۀ گذشته (روز اول نوامبر)  به سوی یک پهپاد غیرمسلح نیروی دریایی آمریکا در خلیج فارس شلیک کردند.

مقامهای پنتاگون می گویند جت های جنگندۀ ایرانی به سوی این پهپاد آمریکایی آتش گشودند اما نتوانستند آن را ساقط کنند. با این وصف، پنتاگون از این بابت ابراز نگرانی کرده و شبکه های تلویزیونی سی ان ان و فاکس نیوز آمریکا می گویند این واقعه نگرانی های تازه ای را در کابینۀ اوباما در خصوص امنیت منطقه برانگیخته است.

پهپاد آمریکایی به گفتۀ مقامهای وزارت دفاع آمریکا در شرق آسمان کویت بوده و مشغول بازرسی روزمرۀ دریایی بوده است.

دو مقام وزارت دفاع ایالات متحده می گویند دو جت جنگندۀ ایرانی متعلق به سپاه پاسداران بوده اند، که به گفتۀ آنها به طور معمول مهاجم تر از نیروهای ارتش جمهوری اسلامی هستند. سه مقام پنتاگون به شبکۀ خبری سی ان ان آمریکا گفته اند که دولت آقای اوباما اعتراض خود را نسبت به این حمله به جمهوری اسلامی ابلاغ کرده، اما تاکنون از ایران واکنشی دریافت نکرده اند.

پنتاگون می گوید نفس حمله مهم است، نه این که این حمله نافرجام بوده. کارشناسان وزارت دفاع آمریکا می گویند روشن نیست خلبانان ایرانی که این پهپاد را هدف گرفتند و شلیک به سمت آن را ادامه دادند، عمداً به زیر بدنۀ پهپاد شلیک کرده اند، یا واقعاً نتوانسته اند بهتر هدف گیری کنند.

گفته می شود که پنتاگون از جمعۀ گذشته از این حمله مطلع بوده اما به دلایل امنیتی ترجیح داده اعلام آن را به تعویق بیاندازد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر