۱۳۹۱ آذر ۲, پنجشنبه

محکومیت جمهوری اسلامی در دادگاه لاهه


"ما اعلام می کنیم که: جمهوری اسلامی، مسئول جرایم فاحش خود بر علیه شهروندان است و حکومت در ایران مرتکب جنایت بر علیه بشریت شده است."
با بیان این جمله کوتاه اما مهم و پرمفهوم، شادی به خصوصی را  حاضران در دادگاه لاهه که علیه جمهوری اسلامی برگزار شده بود بر خود احساس کردند. حاضرین که هر کدام به نوعی چوب جنایات جمهوری اسلامی را بر تن خود احساس کردند.هر کدام از آن ها با در دست گرفتن عکس هایی از قربانیان در جمهوری اسلامی به تمام دنیا نشان دادند که چه بر سر آن ها آمده است.هر کدام از حاضرین، صحنه هایی را به جهانیان نشان دادند که بر زبان جاری نمی شود. از قتل عام زندانیان سال 67 گفتند. از کامیون هایی که اجساد را حمل می کردند، از گورهای دست جمعی و بی نام و نشان، از تهدید خانواده های اعدام شدگان و گرفتن پول گلوله ازآنها، از مادران عزاداری که با کندن خاک های خاوران دنبال اجساد عزیزان خود بودند، از امکان عدم برگزاری مراسم و یا حتی عدم امنیت سنگ قبرها. از اعدام نوجوانان و کودکان به دست پاسداران.
آری این ها تنها نمونه هایی از جنایات و ظلم های جمهوری اسلامی بوده که از بدو شروع کار خود انجام داده اند. این دادگاه که در مقابل چشم تمام جهانیان برگزار شد جمهوری اسلامی را محکوم کرد. سه روز تمام تعدادی از عزیزان که قربانی حکومت جمهوری اسلامی بودند سخن گفتند. از بی رحمی ها و جنایات ها گفتند. از دلتنگی هایشان برای عزیزانی که به دست حکومت منفور جمهوری اسلامی کشته شدند. از تجاوزهایی که بهشان شده بود و اما زمانی این دادگاه تشکیل شده است که منزوی ترین و منفورترین حکومت،جمهوری اسلامی است و هر روز پایه های حکومتش سست تر از روز قبل می شود و تمام مردم ایران هر روزه نفرت خود را از این هیولاها بیان میکنند.
در انتها نیز سخنان آخر هئیت شش نفره دادگاه را نیز به صورت خلاصه می گویم برای عزیزانی که در این دادگاه امکان حضور نداشته اند و نتوانستند آن را بر روی اینترنت هم ببینند.
دیوان تحت تاثیر مطالبی قرار گرفته است که مستند و محکم هستند.همه این اسناد نشان می دهد که جمهوری اسلامی جرایمی زیادی را علیه زندانیان اعمال کرده است و در جمهوری اسلامی، شکنجه و اعدام،تجاوزات جنسی و ناپدید شدن یک حقیقت غیر قابل انکار است.علاوه بر تمام این ها نیز، تمام خانوادگان زندانیان سیاسی تحت فشار بوده اند.
و در اینجا اشاره می کند به مصطفی سلطانی، فردی که رفته بود جنازه برادرش را از زندان بگیرد اما خود او هم هدف تیرهای حکومت قرار گرفت. هم چنین شهود نشان داده اند اعدام های فرا قضایی در سراسر ایران صورت گرفته است و مسئول آن کسی نیست جز جمهوری اسلامی.
در این دادگاه نیز دیوان آن پیشنهاداتی داده اند که به صورت خلاصه به آن اشاره می کنم:
1. جوامع بین المللی، باید در مورد این جنایت گسترده علیه بشریت تحقیق کند.
2. کمیسیونی تشکیل شود برای پیگیری این جنایت.
3.کمیسیون دائمی تشکیل شود تا درباره جنایات جمهوری اسلامی تحقیق کند.
4. دولت ها طبق قوانین بین المللی باید پیگیر مقامات حکومتی درایران شوند که مرتکب جنایات علیه بشریت شده اند.
من و تمام دوستان و همکارانم در سازمان جوانان کمونیست نیز از این رای دادگاه استقبال کرده و از تمام جوامع بشری و نهادهای بین المللی خواستاریم تا جنایات جمهوری اسلامی را نادیده نگرفته و آن ها را محکوم کنند.
پی نوشت: در بخشهایی از این مطلب، نقل هایی از مطلب مینا احدی از این دادگاه استفاده شده است.(ریحانه).
این مطلب در نشریه جوانان کمونیست 573 به چاپ رسیده است نشریه می توانید از اینجا دانلود کنید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر