۱۳۹۱ آبان ۱۳, شنبه

حكم زندان رضا شهابي عضو هيات مديره سنديكاي شركت واحد به ۴ سال کاهش یافت



حكم زندان رضا شهابي عضو هيات مديره سنديكاي شركت واحد
به ۴ سال کاهش یافت


بنا به گزارشات منتشر شده دادگاه انقلاب جمهوري اسلامي با حكمي جديد رضا شهابي را به ۴ سال زندان، ۵ سال محروميت از فعاليت سنديكايي و هفتاد ميليون ريال جريمه نقدي محكوم كرد. رضا شهابي قبلا به ۶ سال زندان محكوم شده بود. رضا شهابی بخاطر مبارزات برحقش در زندان است و به همین دلیل نیز چنین احکامی علیه او صادر میشود. حتی اگر رضا به یک روز زندان نیز محکوم شده بود، باز باید با وسیعترین اعتراض ما پاسخ گیرد. رضا شهابی باید فورا از زندان آزاد شود.
طبق گزارشات بر اساس حکم جدید رضا شهابی در صورت پرداخت جريمه نقدي ۷ ميليون توماني در اول فروردين ۹۳ و در غير اينصورت در ۲۹ اسفند ۹۳ آزاد خواهد شد.
بعلاوه یک بخش مهم دیگر حکم محکومیت رضا شهابی که در همان دادگاه قبلی برایش صادر شده بود، محرومیت وی از فعالیت در سندیکا است. صدور چنین حکمی به معنی فرمان بردگی یک کارگر است. حق تشکل، حق اعتصاب حقوق پایه ای هر جامعه و هر کارگری است. صدور چنین احکامی باید با اعتراض گسترده همه کارگران روبرو شود.
همسر رضا شهابی در گزارشي به هرانا ميگويد: "حکم جریمه وی برای کمک مالی به دیگر کارگران برای وی صادر شده است" و در مورد وضعيت جسمي او توضيح ميدهد كه بعد از عمل جراحی وضعیت جسمی او بد‌تر شده و اکنون دردهای پیش از عمل هم بيشتر شده است. به اين معني كه قبلا تنها سمت چپ بدن رضا شهابي با درد و مشکل روبرو بوده است و اکنون این درد به سمت راست بدن او نیز منتقل شده است. همچنين او دچار بي حسي انگشتان دست شده و در حركت گردن دچار اخلال و ناتواني گرديده و پايش دچار بي حسي شده است.
جمهوري اسلامي مسبب وضعيت جسمي ايست كه امروز رضا شهابي در آن بسر ميبرد. با اينحال هنوز اين جانيان او را در زندان نگاهداشته و زير فشار دايمي قرار داده اند.
رضا شهابي بخاطر مبارزات با شكوه كارگران شركت واحد در سال ۸۴ و تلاششان براي ايجاد تشكل خود و دفاع از حق و حقوقشان در زندان است. او از سال ۸۴ تا كنون به خاطر همین مبارزات مرتبا زير فشار بوده و اكنون نيز تازه با تخفیف سنوات زندانش به ۴ سال حبس و محروميت از فعاليت در سنديكا و پرداخت جريمه نقدی محكوم شده است. رضا شهابي و همه كارگران زنداني و زندانيان سياسي بايد فورا و بدون قيد و شرط از زندان آزاد شوند.
كمپين براي آزادي كارگران زنداني
۱۲ آبان ۹۱، ۲ نوامبر ٢٠١٢

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر