۱۳۹۱ آبان ۸, دوشنبه

حزب کمونیست کارگری: اعتراضات کارگری


کارگران بازنشسته ذوب آهن اصفهان:
طبق تصمیم قبلی کارگران بازنشسته ذوب آهن اصفهان روزهای یکشنبه و سه شنبه هر هفته در محل دفتر بازنشستگی ذوب آهن تجمع میکنند و درمورد ادامه تلاش های خود برای متحقق شدن خواست های خود بحث و تبادل نظر میکنند. آخرین تجمع کارگران روز یکشنبه ٧ مهرماه بود که حدود ٥٠٠ نفر از آنها در ساعات تعیین شده در دفتر جمع شدند. طبق گزارشی که به ما رسیده است حقوق ماه مهر کارگران بازنشسته نیز که به تعویق افتاده بود به حساب آنها واریز شد اما هنوز مابه التفاوت افزایش حقوق کارگران پرداخت نشده است.
یک دستاورد دیگر بازنشستگان ذوب آهن در جریان مبارزات اخیر آنها افزایش دریافتی بازنشستگانی بود که در سنین ٦٧، ٦٨ و ٧٠ سالگی بازنشست شده بودند. تاکنون به این دسته از کارگران ده روز سنوات تعلق میگرفت، اما با اعتراضات کارگران وضع حقوقی این بخش ازبازنشستگان با حقوق بازنشستگان کنونی همسان شده است. دریافتی آنها بجای ١٠ روز سنوات به ٣٠ روز افزایش یافته و مابه التفاوت به حساب آنها واریز شده است.
کارگران بازنشسته صنایع فلزی تهران:
طبق گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، کارگران بازنشسته صنایع فلزی شماره ٢ برای پیگیری مطالبات خود اولین مجمع عمومی خود را روز ٦ مهرماه در محل کارخانه برگزار کردند. کارگرانی که در طول سه سال گذشته بازنشست شده اند هیچکدام سنوات خود را دریافت نکرده اند. در مجمع عمومی روز شنبه که حدود ١٠٠ نفر از باز نشستگان صنایع فلزی حضور داشتند حول چگونگی رسیدن به مطالبات شان به بحث و تبادل نظر پرداختند و ٤ نماینده از میان خود انتخاب کردند و خواست خود را با مدیر عامل کارخانه مطرح کردند. مدیر عامل گفت در این رابطه اختیاری ندارد. نمایندگان کارگران با استانداری تماس گرفته و بر خواست خود پافشاری کردند که در نهایت به کارگران قول داده شد که ظرف روزهای آینده مطالبات شان پرداخت شود. کارگران صنایع فلزی شماره یک و دو در مجموع نزدیک به دو میلیارد و نیم طلب دارند.
تجمع اعتراضی کارگران کارخانه قند اهواز
کارگران شرکت تصفیه قند اهواز در اعتراض به عدم تحقق وعده‌های مسئولان دولت، قطع خدمات بیمه درمانی و حقوق های معوقه، دست به تجمع اعتراضی در مقابل استانداری خوزستان زدند. طبق گزارش خبرگزاری فارس اعضای خانواده های کارگران نیز در این تجمع حضور داشتند و خواستار عملی شدن وعده‌های داده شده از سوی مسئولان شدند. لازم به توضیح است که در چهار سال گذشته این کارخانه عملا تعطیل شده و بیشتر کارگران اخراج شده اند و کارگرانی که همچنان بعنوان نگهبان و یا مکانیک مشغول کار هستند بیش از ١٨ ماه حقوقشان پرداخت نشده است. دفترچه های بیمه درمانی کارگران تمدید نشده و خدمات بیمه درمانی آنها قطع شده است.
تجمع اعترای کارگران نساجی مازندران
کارگران نساجی مازندران روز شنبه ٦ مهرماه دست به تجمع اعتراضی در قائم شهر زده و خواهان روشن شدن تکلیف کارخانه و پرداخت فوری ٢٦ ماه حقوق معوقه خود شدند. کارگران این کارخانه بارها دست به تجمعات اعتراضی در مقابل فرمانداری و استانداری زده اند ولی علیرغم وعده های مسئولین به خواست های آنها پاسخ داده نشده است.
حزب کمونیست کارگری ضمن حمایت قاطع از خواست ها و مبارزات کارگران، آنها را به برگزاری مجمع عمومی، تداوم در مبارزه و شرکت خانواده های کارگران در تجمعات آنها فرامیخواند. مبارزه کارگران بازنشسته ذوب آهن و کارگران صنایع فلزی نشان داد که با پافشاری بر مبارزه، تجمعات پی در پی و اعتماد نکردن به وعده های مسئولین میتوان به خواست های خود رسید. بیانیه کارگران بازنشسته ذوب آهن اصفهان که شامل چند مطالبه مهم یعنی افزایش فوری دستمزد و پرداخت سر وقت دستمزدها، طب و درمان رایگان و آموزش رایگان در تمام سطوح برای همه مردم میباشد، میتواند به بیانیه کارگران و همه مردم در سراسر کشور تبدیل شود. این خواست ها باید بر پرچم کلیه اعتراضات و تجمعات اعتراضی کارگران و مردم زحمتکش و حق طلب نقش بندد.
حزب کمونیست کارگری ایران
٨ مهر ١٣٩١، ٢٩ اکتبر ٢٠١٢

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر