۱۳۹۱ آبان ۷, یکشنبه

مينا احدي: جمهوري اسلامي ايران در دومين دادگاه ايران تريبونال به جنايت عليه بشريت محکوم شد!


ما اعلام می کنیم که:
- دولت جمهوری اسلامی ایران، مسئول جرایم فاحش خود بر علیه شهروندان است و دولت ایران مرتکب جنایت بر علیه بشریت شده است.
با اعلام اين پيام ديوان٬ موجي از شادي و شعف شرکت کنندگان در دادگاه ايران تريبونال را فراگرفت. در حاليکه حاضرين عکس عزيزان اعدام شده خود را در دست گرفته بودند٬ علامت پيروزي نشان داده٬ همديگر را در آغوش گرفته و اشک ميريختند. اين يک گوشه کوچک از شادي و شعف بزرگي است که نصيب مردم ايران بعد از سرنگون کردن حکومت اسلامي و محاکمه سران اين حکومت خواهد شد.
دادگاه دوم ايران تريبونال در روزهاي ۲۵ تا ۲۷ اکتبر در شهر لاهه در هلند برگزار شد. اولين دادگاه در جولاي ۲۰۱۲ در لندن برگزار شده بود.
سه روز تمام ٬ انسانهاي نازنيني که سالها در سياه چالهاي حکومت اسلامي بسر برده و شکنجه شده بودند٬ کساني که عزيزترين افراد خانواده اشان را از دست داده بودند ٬ فرزنداني که مادر و پدرانشان را به دست جلادان حکومت اسلامي اعدام شده و يا کساني که شاهد اعدام دوستان و رفقاي خود بوده اند٬ در اين دادگاه حرف زدند. بارها سکوت سالن با صداي هق هق گريه حاضرين در هم شکسته ميشد و بارها دهها نفر در سکوت اشک ريخته و مجذوب صحبتهايي ميشدند که هريک گوشه و زاويه اي از جنايات يک حکومت فاشيست اسلامي را افشا ميکرد.
روشن کردن زواياي پنهان نوع شکنجه هايي که اعمال ميشد٬ جايگاه اعمال فشار به زندانيان براي تهي کردن آنها از انسانيت و مقابله با هر درجه از نزديکي و کمک و مساعدت زندانيان به همديگر٬ اعمال مجازاتهاي اسلامي و بکار بردن روش هاي ضد انساني و غير قابل تصوراعمال فشار به زندانيان نظير مجبور کردن زندانيان به نخوابيدن در طول چندين روز ويا مجبورکردن زنداني به چند ماه زندگي در يک تابوت٬ و ... همه و همه گوشه هايي از رفتار وحشيانه مشتي جلاد و ساديست اسلامي با زندانيان بود.
در اين دادگاه از قتل عام دسته جمعي زندانيان در سالهاي شصت و شصت و هفت حرف زده شد. از صداي کاميونهايي که اجساد را حمل ميکردند٬ از صداي تک تيرهاي شليک شده بر سر زندانيان و از وادار کردن زندانيان و يا کودکان و نوجوانان زنداني به حضور در صحنه اعدام و از اعدام کودکان زنداني به دست پاسداران جنايت پيشه اسلامي .
در اين دادگاه از گورهاي دسته جمعي بي نام و نشان٬ از تهديد خانواده هاي اعدام شدگان٬ از گرفتن پول گلوله از آنها و از ندادن اجازه گريه کردن به مادران و پدران اعدام شدگان ٬ از عدم امکان برگزاري مراسم و يا حتي عدم امنيت سنگ قبرها در ايران تحت حاکميت جمهوري اسلامي صحبت شد.
تصوير صحنه هايي که به مادران و پدران خبر قتل عام دسته جمعي فرزندان آنها در زندانها را ميدادند٬ و تصوير صحنه هايي که مادران در خاوران با کندن زمين با ناخن هايشان و با بو کشيدن زمين دنبال پيکر فرزندان خود ميگشتند٬ همه و همه اسناد مهمي از افشاگري عليه يک حکومت جنايت و وقاحت اسلامي بود که در تاريخ ثبت خواهد شد.
اين دادگاه در مقابل چشم جهانيان ٬ تصوير حکومتي بيرحم و جنايتکار را نشان داد که کلمات از وصف آنچه اين جنايتکاران با زندانيان و با زنان و مردان معترض و انقلابي کرده اند٬ قاصر است. در عين حال روشن تر شدن ابعاد جنايات حکومت اسلامي عليه مردم آزاده ايران٬ به عيان نقش دولتهاي اروپايي و نهادهاي بين المللي را در مماشات و سکوت در مقابل اين همه جنايت و وقاحت اسلامي را عريان تر کرد.
من در مورد اين دادگاه بيش از اينها خواهم نوشت فقط در اين يادداشت کوتاه ميحواهم بگويم که اعلام راي هييت شش نفره قضات٬ يک واقعه مهم اين دادگاه است. در اين اعلام راي رسما و علنا حکومت اسلامي به جنايت عليه بشريت متهم شد در راي قضات آمده است:

دیوان از کمیته حقیق یاب، فعالین و دست اندرکاران تریبونال ایران و هم چنین حضار تشکر می کند.
دیوان از جمهوری اسلامی از طریق سفارتش در لاهه دعوت کرده بود که در این دادگاه شرکت کند و جوابگو باشد اما جواب ما را ندادند.
دیوان تحت تاثیر مطالبی قرار گرفته که محکم و مستند هستند. دیوان در روند تلاش های چندین ساله به این نتیجه رسیده است. این دیوان بر اساس قوانین بین الملل و مستقل و بی طرف تشکیل شده و هر کدام از قضات مستقل هستند. کمیته حقیقت یاب قبلا سخنان 75 شاهد را به ما داده بود و این جا نیز 19 شهود را شنیدیم. تمامی این ادله موجود است و ضمیمه های تکمیلی نیز گزارش است. کمیسیون یک گزارش 65 صفحه ای را همراه با مطلب تکمیلی تدوین کرده است ادله لازم برای محکومیت جمهوری اسلامی در آن وجود دارد. همه اسناد نشان می دهند که جمهوری اسلامی، مجموعه از جرایم را علیه زندانیان اعمال کرده است و نمایانگر این حقیقت غیرقابل انکار است که در جمهوری اسلامی ایران، شکنجه و اعدام، تجاوزات جنسی، ناپدید شدن در جریان بوده است. بنابراین، جمهوری اسلامی مرتکب قتل و جنایت شده است. هم چنین در یک شب شصت جنازه به یک گورکن تحویل داده که گورکن در فیلم آن ها را بیان می کند و قبرها را نشان می دهد. مامورین ایرانی، سنگ قبر زندانیان را می شکنند. به بسیاری از اعدامیان پس از اعدام تیر خلاص زده اند. برخی موارد کودکان زندانی را وادار کرده اند که به زندانیان تیر خلاص بزنند.
علاوه بر این ها، خانواده های زندانیان تحت آزارهای شدید قرار گرفته اند. از آن ها پول تیر گرفته اند. مصطفی سلطانی موقعی که رفته بود جنازه برادرش را زا یندان تبریز بگیرد به او آن قدر گلوله زده بودند که تمامی ارگان های درونی بدنش بیرون ریخته بود.
شکنجه و کشتار در تمانی زندان های جمهوری اسلامی صورت گرفته است. شهود نشان دادند که اعدام های فراقضایی هم در سراسر ایران صورت گرفته است. این جنایات براساس دستگاه مرکزی حکومتی صورت گرفته و جمهوری اسلامی مسئول همه این جنایات است.
اکنون عمال ایران، باید مسئولیت قضایی این جنایات خود را به عهده بگیرند و جواب گو باشند. هر کدام از مقامات جمهوری اسلامی هم مسئول هستند.
ما اعلام می کنیم که:
- دولت جمهوری اسلامی ایران، مسئول جرایم فاحش خود بر علیه شهروندان است و دولت ایران مرتکب جنایت بر علیه بشریت شده است.
پیشنهاد دیوان:
جوامع بین المللی، باید در باره این جنایت گسترده علیه بشریت تحقیق کنند.
کمیسیونی تشکیل شود برای پیگیری این جنایات
کمیسییون دایمی تشکیل شود تا درباره جنایات جهموری اسلامی تحقیق کند.
دولت ها طبق قوانین بین المللی باید پیگرد مقامات ایرانی شوند که مرتکب جنایت علیه بشریت شده اند.
دیوان یک بار دیگر از شهود و فراد حاضرر در این جا تشکر می کند که این فرایند را به این جا رساندند. ختم جلسه را اعلام می کنم. دیوان از همه تشکر می کند.

از نظر من اين يک واقعه مهم است و بايد براي عملي کردن اين خواستها٬ براي ادامه دادن به اين حرکت مهم٬ همه قربانيان جنايات جمهوري اسلامي٬ و همه مردم آزاده ايران ٬ متحدانه تلاش کنند.
مينا احدي ۲۷ اکتبر ۲۰۱۲

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر