۱۳۹۱ بهمن ۲۹, یکشنبه

فدراسیون سراسری پناهندگان ایرانی: حکم دیپورت پروانه سرآبادانی در داخل هواپیما متوقف شد!



17-parvaneh
همان طور که در نامه فدراسیون به اداره مهاجرت و دادگاه مهاجرت سوئد اعلام شده بود، علیرغم اقدامات زیادی که برای ممانعت از دیپورت پروانه به ایران صورت گرفته بود، ساعت 9:30 صبح روز جمعه 15 فوریه او را از بازداشتگاه اداره مهاجرت در شهر فلن به فرودگاه آرلاندا انتقال دادند. تا آن ساعت فعالیت های زیادی برای جلوگیری از اخراج وی صورت گرفته بود. نامه فدراسیون در اعتراض به حکم اخراج پروانه، ساعت یک بامداد به اداره مهاجرت، دادگاه مهاجرت و دیوان عالی کشور و بسیاری از سازمانهای بشردوست و مدافع حقوق پناهندگی و رسانه های داخلی سوئد ارسال شده بود.
یک روزنامه محلی همان روز با چاپ عکسی از پروانه نوشته بود: این زن 29 ساله هم اکنون در حال دیپورت به ایران است. به ابتکار غفور عباس نژاد از مدافعین حقوق پناهندگی و افرادی از کلیسای شهر فلن برای ساعت 8:30 صبح فراخوان تجمع اعتراضی در مقابل بازداشتکاه اداره مهاجرت داده شد و حدود 35 نفر در مقابل بازداشتگاه فلن دست به اعتراض زدند. تعدادی هم از طرف سازمان سراسری پناهندگان – بیمرز در مقابل اداره مهاجرت در استکهلم همزمان دست به تجمع زدند.
یک مصاحبه ویدئوی با پروانه که از سرگذشت خود و شرایط جهنمی در ایران برای زنان صحبت می کرد به طور گسترده ای توزیع شد. پروانه خود در طول مسیر فرودگاه تا داخل هواپیما درحال مقاومت بود و در کنار هواپیما فریاد میزد: " من را به ایران برنگردانید چون جمهوری اسلامی من را اعدام می کند."
این اعتراضات دست به دست هم داد و برتصمیمات خطرناکی که مراجع پناهنده پذیری سوئد گرفته بودند تاثیرات تعیین کننده گذاشت و آنها را مجبور به متوقف کردن حکم دیپورت پروانه به طور موقت کرد و او را به همان بازداشتگاه بازگرداند. با توجه به نگاه داشتن وی در بازداشتگاه هنوز نمی توان گفت این خطر صد در صد رفع شده است. اما اقدام به اخراج پروانه برای بار دوم کار ساده ای برای دادگاه مهاجرت این کشور نیست و فدراسیون و دیگر مدافعین حقوق پناهندگان این اجازه را به آنها نخواهند داد. فدراسیون این موفقیت را به پروانه و فعالین خود و همه کسانی که در این مورد کاری انجام دادند تبریک می گوید.

هبستگی، فدراسیون سراسری پناهندگان ایرانی در سوئد
16 فوریه 2013

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر